top of page

עיסוי בהיריון

כל אישה שעברה הריון תמיד זוכרת לעצמה את החשק האינסופי הזה במגע, כל הנחת ידיים קלה על הכתפיים או ליטוף קל של כפות הרגליים משאיר טעם של עוד, אם ככה למה לא לעשות זאת לאורך כל ההריון.

טיפול המגע בין אם מדובר בעיסוי, שיאצו, רפלקסולוגיה, טווינא ועוד חשוב מאוד לא רק לשם הפינוק והרוגע אלא גם לשם שמירה על הרקמות, על השרירים, על שיפור היציבה ותנועתיות הגוף. במהלך ההריון גוף האישה עובר שינויים רבים מבחינת מערכת השרירים בגוף אשר משפיעים על היציבה וכמובן ישנם גם שינויים הורמונאליים כגון הורמון הרלקסין אשר משפיע על ריכוך רקמות החיבור העוטפות ותומכות בפרקי האגן והגב התחתון דבר אשר מקל בשלב הלידה ועד מספר חודשים אחרי הלידה. לעיסוי בהריון יש השפעות רבות על האישה ועל העובר:

מפחית את רמת המתח מרגיע את השרירים משפר את גמישות הגידים משפיע על ערכת העצבים משפר את מערכת חילוף החומרים מאזן את המערכת ההורמונאלית מזרים את הלימפה ועוזר למנוע בצקות העיסוי מזרים את מערכת הדםה ובלת חמצן טובה יותר מונע עייפות ומשפר ויטליות משפר את איכות השינה


העיסוי בהריון מעניק חוויה בלתי נשכחת של חיבור אל הגוף המשתנה משבוע לשבוע ועוזר לאישה להתמודד טוב יותר עם השינויים והתופעות השונות. במהלך הטרימסטר הראשון נשים רבות נמנעות מלעבור טיפולים משלימים מחשש לגרום נזק לעובר המתפתח אבל במהלך הטרימסטר השני והשלישי מתפתח צורך במגע מסיבות מוצדקות. בזמן זה גוף האישה ההרה עובר שינויים מבניים אשר גורמים למכאובים ולחוסר נוחות,  משקל הבטן ההולך וגדל משפיע ומגביר את הלורדוזיס בגב התחתון, נוצר לחץ על הורידים הגדולים המחזירים דם מהרגליים, יש ירידה בטונוס של שרירי הבטן וייתכן מצב של היפרדות השריר הישר בטני (הפס הכהה שנוצר לאורך הבטן).

טיפול באישה הרה המטפל לוקח בחשבון את כל השינויים הנ"ל ומתכנן את תכנית הטיפולים אשר תקל על האישה ההרה ותפחית כאבים וסימפטומים נוספים ודבר חשוב גם כן שלאחר הלידה לא תתפתחנה בעיות יציבה וכאבי גב כרוניים.

בטרימסטר הראשון עיקר ההשפעה היא הורמונאלית ותמיכה נפשית באישה ההרה. בטרימסטר השני יש להתחיל לעבוד על השפעה יציבתית ולעבוד על הציר האמצעי ותנועתיות בית החזה לקראת הבטן הגדלה. בטרימסטר השלישי עובדים על תנועתיות של בית החזה וצירי תנועה אמצעיים ועליוניים, טיפול בלורדוזה בגב התחתון, חיזוק שרירי הבטן, מתייחסים בטיפול לתנועתיות האגן, הגמשת רצועות שרירים, תנועתיות של צירים תחתונים והכנה לקראת הלידה.

כל מערך הטיפול הזה עוזר לאישה להגיע ללידה מוכנה יותר, גופה גמיש ובעל תנועתיות אשר חשובה מאוד בכל תהליך הלידה, גמישות השרירים, הגידים והרצועות תורמים להקלה על כאבי הלידה ויכולה לשפר את תפקוד היולדת וללידה קצרה יותר.

מאחלת לכל הנשים בהריון המון הצלחה, לידה קלה ושנצא בידיים מלאות

15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page