top of page

שמנים ארומתרפיים בהריון ובלידה

עודכן: 25 במרץ 2022

הטיפול באמצעות שמנים אתריים בעל אפקטיביות עצומה, מהניסיון האישי והטיפולי שלי, כאשר מתאימים פורמולת שמנים אשר מדוייקים עבור הבעיה ממנה את סובלת אז ההשפעה שלהם על הגוף דיי מהירה.

לכן כאשר אני מתאימה תמציות שמנים לטיפול בבעיות שונות אשאל אותך כל מיני שאלות, אבין את הצורך הפיזי שלך בין אם זה טיפול בשיעול, בטחורים, בתופעה עורית כלשהיא ואף לרגיעה והפחתת סטרס. יש הרבה שמנים אתריים שלא מומלצים לנשים בהריון, מכיוון שהם עלולים לעורר צירים, צריך לסכור שהשמנים חודרים לגוף שלנו דרך 2 מערכות: - מערכת הנשימה - באמצעות חוש הריח מולקולות השמן האתרי חודרות לגוף. - מערכת העור - על מנת שהשמן האתרי יחדור לזרם הדם הוא זקוק לשמן נשא, שיישא אותו פנימה.

יש שמנים שניתן ליישם אותם ישירות על העור ללא שמן נשא כדוגמת: שמן לבנדר ושמן עץ התה. כל שאר השמנים חובה להוסיף לשמן נשא.


שמנים אתריים מותרים בהריון: אורן אקליפטוס (רדיאטה) אשכולית

ברגמוט

ברוש

ג'ינג'יר

הדס

הל

וטיבר ורד

עץ התה

לימון

לבנדר (לא מומלץ בשליש הראשון)

לבונה

מנדרינה

נענע

נרולי

סנדלווד

פלמרוזה

רבנסרה קמומיל רומאי (אסור בשליש ראשון)

עלי תפוז


שמנים אתריים אסורים בהריון:

אגוז מוסקט

אנג'ליקה

אניס

אקליפטוס (גלובולוס)

ארז אטלנטי

בנזואין

בזיליקום

ג'וניפר

גרניום

יסמין

ילנג ילנג

כוסברה

למונגראס

מור

מרווה רפואית

מליסה

ניאולי

מנטה

פטשולי

פלפל שחור

פטרוזיליה

ציפורן

קינמון

קמומיל גרמני

קמפור

רוזמרין

שומר

שמיר

תפוז מתוק


**חשוב לזכור - שמנים אתרים ניתן להכין כפי שניתן לראות מכל מיני צמחים/תבלינים, אין זה אומר שלא ניתן להשתמש במזון בתבלינים אלו או במאכלים שונים. אין מניעה לאכול פטרוזיליה או שמיר בהריון, או תה עם נענע / מקל קינמון, או עוגה עם קינמון. ההמנעות היא מכמויות גדולות, למשל חליטת פטרוזיליה לא מומלצת. או תה עם ציפורן שזה תבלין חזק יחסית עדיף להימנע.


שמנים אתריים שמתאימים בלידה: אגוז מוסקט - מסייע בלידה ע"י הגברת התכווצויות, מחזק את הרחם יסמין - משחרר כאבים עוויתיים, ועוזר להתכווצות הרחם

ילנג ילנג - אפרודזיאק = מרגיע

לבונה - מאזן פעילות רחמית, מרגיע בלידה

נענע - מקל על צירי הלידה

לבנדר - מרגיע



אז אם את בהריון וסובבלת מאיזשהיא בעיה רפואית כגון: סינוסיטיס, ברונכיטיס, דלקת ריאות, שיעול, כאבי גרון, בעיות עוריות שונות, פריחה, אטופיק דרמטיטיס, דליות, ורידים בולטים, טחורים, פיסורה, נדודי שינה, כאבי בטן ועוד - ניתן להתאים לך פורמולת שמנים ייעודית עבורך, כמובן בהתאם לשבוע ההריון שלך. יש לך עוד שאלות צרי עימי קשר בשמחה אפרת אדר נטורופתית, ארומתרפיסטית דולה, מדריכת הכנה ללידה

050-3393134





307 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page