top of page

בצקות בהיריון

אחת התופעות הפחות נעימות במהלך ההריון ובמיוחד בהריון מתקדם בתקופת הקיץ הינה בצקות ברגליים. תחושת הכבדות, הכאבים ברגליים, הנפיחות מקשה מאוד על האישה.הסיבה להופעת הבצקת נובעת מכך שבהריון נפח הדם עולה ומכפיל את עצמו, בנוסף עלייה במשקל לקראת סוף ההריון ועמידה ממושכת לא תורמים להופעת הבצקות והחמרתם.

חשוב לזכור שהופעת בצקת מחייבת בירור רפואי על מנת לשלול רעלת הריון, במעקב בחודש התשיעי בו הרופא והאישה ההרה נפגשים לעיתים קרובות יותר הרופא שם לב לשינויים ולסוג הבצקת אך חשובה מאוד גם ערנות האישה ההרה לרמת הבצקות ולתפקודה הכללי ביום יום, בכל מקרה של חשש מומלץ לפנות לרופא/ת הנשים שלך.

אז מה ניתן לעשות על מנת להימנע או להפחית את הבצקות: 1. מבחינה תזונתית חשוב להימנע ממזון שמכיל הרבה מלח. מדובר כמובן במזון מתועש ומעובד, חטיפים למיניהם, פריכיות אורז ואפילו לחמים שונים שיש בהם ריכוז נתרן גבוה. 2. מומלץ להוסיף לתפריט התזונתי מגוון רחב של פירות וירקות טריים שמכילים נוזלים. 3. מומלץ בסוף היום ואף במשך היום להרים רגליים על מנת לשפר את זרימת הדם, מספיק גובה של שרפרף במהלך היום ובלילה קצת יותר על מנת לתת עוד מנוחה לגוף. 4. כמובן שחשוב להמשיך לשתות 2 ליטר מים לפחות. 5. טיפול רפלקסולוגי המתמקד במערכת השתן ועוזר לפנות את הנוזלים שהצטברו, כמו כן טיפול במערכת הלימפטית שגם כן עוזרת לפינו מהגוף. הטיפולי הרפלקסולוגי בבצקות בהריון מותאם למצב האישה, ובטיפולים לאורך ההריון מכין את הגוף ללידה. כמו כן עיסוי המניע את הגוף ומזרים גם כן את מערכת הלימפה יעזור להקל על תחושת הכבדות וימנע התפתחות של בצקת רצינית יותר בהמשך ההריון.

כמובן שיש גם צמחי מרפא מועילים: ישנם 2 צמחי מרפא לבצקות בהריון שמתאימים ובטוחים בהריון והם סרפד וזקן תירס. ניתן להכין משני הצמחים חליטות ולשתות מדי יום לאורך היום. הסרפד בנוסף לכך שהינו צמח משתן מכיל גם כמויות ברזל ולכן נותן מענה גם בתחום זה לקראת הלידה. צמח הזקן תירס גם כן משתן ומפחית כאב. יש צמחים רבים נוספים שמטפלים בבצקות אך אסורים בהריון, שני הצמחים סרפד וזקן תירס בטוחים לשימוש.

יש לך עוד שאלה מוזמנת ליצור עימי קשר

אפרת אדר 050-3393134


4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page