top of page

האגן הנשי

עודכן: 7 בפבר׳ 2019


בשיעור הראשון שלי בקורס ההכנה ללידה בקליניקה אני קודם כל ולפני הכל מלמדת על האגן.

על העצמות שמרכיבות את האגן, על התנועתיות שלו ביום יום ובלידה.


האגן שלנו כמה שהוא משתנה במהלך ההיריון, כמה אנרגיה הוא מקבל בתקופות שונות בחיים, אנו מניעות אותו באימונים, בריקודים, בעינטוזים, שמאלה ימינה, קדימה אחורה, וראו איזה פלא, ממש עמוק בתוך האגן שוכב לו הרחם שלך, שמור מכל משמר על ידי עצמות האגן, הרצועות והשרירים. עם התקדמות ההיריון, הרחם יוצא החוצה מהאגן ומטפס גבוה עד שבשבוע 38 לערך הוא מגיע לשיאו קרוב מאוד לסרעפת, ולקראת הלידה מתחיל לרדת מעט שוב למטה.

האגן שלנו נע ונח בתנועות היומיומיות שלנו בתנועה סיבובית, עלייה במדרגות, ישיבה ועוד.


במהלך ההיריון עוברים עליו כל מיני שינויים, ישנן נשים שחוות תחושות של כאב בעצם הפוביס הקדמית, ישנן נשים שהגב התחתון ממש מורגש עד כאב חד, באמצעות הפרשות הורמונים שעובדים בסינרגיה מושלמת מיקום האגן מתרחב ומתאים את עצמו לקצב ההתקדמות של ההיריון וגודל העובר ע"י ריכוך הרצועות התומכות בו.


בלידה התינוק בעצם עובר דרך האגן, ועלינו לאפשר לו את הקוטר הרחב ביותר שאנחנו יכולות להשיג, זאת באמצעות תנועה, שכיבה על הצד, הליכה, תנועות א-סימטריות בעמידה, תנועות סיבוביות והכי חשוב להימנע עד כמה שאפשר משכיבה על הגב, וזאת מכיוון שבקצה הסקרום ישנה עצם קטנה בשם קוקסיקס והיא נמצאת ממש בקצה האגן יכולה לנוע ניעות קטנות קדימה ואחורה, וכאשר אנו שוכבות על הגב אנחנו בעצם מונעות ממנה או מגבילות לה את חופש התנועה הקטן הזה, שעבור התינוק שלנו זה עוד כמה מ"מ חשובים עד מאוד. חיזוק האגן במהלך ההיריון והתייחסות אליו יכולים לשפר פלאים את ההתמודדות עם צירי הלידה.


אז מה את יכולה לעשות במהלך ההיריון לחיזוק האגן?

1. במידה בעבודתך את יושבת הרבה שעות הקפידי מדי שעה לקום ולטייל למשך 10 דק', הניעי את האגן בסיבובים, והקפידי לשבת בתנועה זקופה עד כמה שניתן, צרי לעצמך תנוחה עוטפת ותומכת עם כרית, שרפרף לרגליים, וכל מה שיסייע להפחית מתח בנקודות שונות בגוף.

2. עמדי עמידה נוחה והניחי את שתי כפות ידייך על האגן בצידו הקדמי, ומששי עד שתרגישי את 2 העצמות הבולטות מימין ומשמאל, ותתחילי לנוע בתנועות סיבוביות, עצמי עיניים והרגישי איך את מובילה ומובלת בעת ובעונה אחת. ניתן ומומלץ לעשות את התרגיל גם עם בן הזוג שלך, לעצום עיניים ושהוא יוביל אותך לתנועה מלאה ועגולה.

3. במידה ואת סובלת מכאבים כאלו ואחרים, כאבים מדי פעם וכאבים שממש מגבילים אותך, טפלי בעצמך, אל תוותרי ואל תתני לזה פשוט להיות. הטיפולים בהריון בטוחים וכל כך מקלים, חבל לסבול, חשוב שתטפלי בעצמך שתוכלי להגיע ללידה חזקה ולא כאובה.



אם את חווה איזשהיא אי נוחות באגן, כאב או כל תחושה אחרת מוזמנת לטיפול מגע שיאפשר לך הקלה משמעותית


במפגשי הכנה ללידה שאני מקיימת בקליניקה שלי אנו עובדות יחד על תנועתיות האגן, אני מלמדת אותך גם תרגילים לאיזון האגן לקראת הלידה








37 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page